ūüŹ†A ca√≠da da casa Usher, de Sibley Watson, Webber, Harrington e Ň†vankmajer

Poe, como moitos escritores, √© un sintetizador do que lle precedeu, refacendo as s√ļas fontes para adaptalas √° s√ļa propia axenda literaria, combin√°ndoas xunto √° tradici√≥n g√≥tica para crear un conto que se converteu nun arquetipo da conciencia literaria colectiva. A esencia do logro de Poe √© que altera radicalmente as s√ļas fontes, desposu√≠ndoas de todo o que consideraba alleo ao efecto escollido, moldeando coidadosamente nun material verdadeiramente novo e orixinal o que quedaba. Das s√ļas fontes g√≥ticas elimina a abundancia habitual de personaxes, simplifica a trama para constru√≠r cara un evento culminante, elimina contextos culturais, nacionais, morais, hist√≥ricos ou pol√≠ticos e inventa, virtualmente, o minimalismo g√≥tico. Do “Das Majorat” de Hoffmann, Poe destripa a trama divagada, o ton narrativo lixeiro e o humor sen sentido (que garda para outro tipo de historias), personaxes adicionais, pantasmas e a historia de amor. Da narrativa de Warren, Poe elimina a esaxerada sensibilidade emocional caracter√≠stica da √©poca, o di√°logo e as flutuaci√≥ns de ton. No seu lugar ofr√©cenos un conto m√°is traballado, infundindo √° arte g√≥tica dunha sensibilidade m√°is moderna que sonda as profundidades da psicolox√≠a humana como preocupaci√≥n central xunto cunha ir√≥nica autorreflexividade. Isto explica en gran parte a popularidade continua de Poe e “Usher”. Tras fuxir de formas anticuadas de sentimento e moralidade, Poe crea unha historia atemporal.

(…)

A f√≥rmula Usher √© realmente un nome err√≥neo xa que non se pode reducir a unha definici√≥n simple. M√°is ben, √© un conxunto flu√≠do de vari√°beis que incl√ļe elementos da trama, personaxes, imaxiner√≠a, atmosfera e matices psicol√≥xicos. Malia estes elementos dispares, a f√≥rmula, a√≠nda que complexa, constit√ļe un patr√≥n reco√Īec√≠bel. Comezamos a descubrila examinando tres elementos chave que crean a trama b√°sica baixo “Usher” e os seus descendentes: un forasteiro, con problemas psicol√≥xicos, chega a unha casa a piques de colapsar que est√° chea de segredos e traumas do pasado e comeza a fundirse coa casa, convert√©ndose a casa nun reflexo do inconsciente do forasteiro cos seus segredos, medos e traumas. Comeza as√≠ un proceso de deterioro e colapso que leva a un final apocal√≠ptico. Xunto a esta estrutura hai unha muller encerrada ou reprimida dalg√ļn xeito. Ademais, “Usher” est√° ambientada nun estra√Īo pa√≠s dos so√Īos, un lugar onde a realidade e a irrealidade se mesturan.

Mércores 12 de abril ás 21.30 no Pichel
A caída da casa Usher
(The Fall of the House of Usher, James Sibley Watson / Melville Webber, EUA, 1928, 13’, VOSG)
A caída da casa Usher
(The Fall of the House of Usher, Curtis Harrington, EUA, 1942, 10’, VOSG)
Usher
(Usher, Curtis Harrington, EUA, 2000, 37’, VOSG)
A caída da casa Usher
(Z√°nik domu UsherŇĮ, Jan ҆vankmajer, Checoslovaquia, 1982, 15‚Äô, VOSG)

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Est√°s a comentar desde a t√ļa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Est√°s a comentar desde a t√ļa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s